En aquesta metàfora es fa referència al programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant.
Als anys 50 es parlava de que les "màquines d'ensenyar". Aquestes podien instruir l'alumne fins al punt de fer-se càrrec totalment de l'activitat del docent. La psicologia dominant en aquells anys era el conductisme. Aquestes màquines no varen tenir gaire èxit però amb l'aparició dels microordinadors es va reprendre la idea de fer programes que funcionessin com a tutors.
Interesos de la utilització tutorial de l'ordinador
- Trobar la capacitat de la màquina per reproduir aspectes de la relació entre docent i alumne.
- Paral·lelisme entre el funcionament d'algun programa informàtica i la modalitat d'interacció a classe caracteritzada per la seqüència:
- iniciació (docent) - resposta (alumne) - avaluació (professor)
Creació de programes tutorials
Es té present:
- La individualització del procés d'aprenentatge .
- La presentació d'informació significativa.
Finalment per poder veure un exemple d'aquesta metàfora podeu entrar aquí JClic i entrar al joc de El Pi pinyer. O mirar aquest vídeo on es mostra un nivell més senzill de l'ordinador com a tutorial:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada