Dades personals

La meva foto
Feliç de ser mestra d'Educació Infantil. Orgullosa de poder ajudar a crear la base dels més petits, regalar-los moments i experiències i mentrestant aprendre i gaudir amb ells. Actualment segueixo formant-me com a mestra, realitzant la segona titulació d'Educació Primària a la universitat Ramon Llull. M'agrada tant tibar el fil dels alumnes com el meu propi.

dimecres, 5 de desembre del 2012

Poema recitat


A classe de COED aquests últims divendres abans de Nadal, desprès que cada alumne escollís un poema que li agradés, l’estem sortint a recitar. D'aquesta manera ens superem, ja que ens hem d'expressar amb claredat, vencent els nostres nervis i pors, esforçant-nos per tenir una bona vocalització i articulació i mantenit una postura adequada per així, finalment, poder captar l'atenció del públic. A més a més, amb aquesta activitat també es practica l'atenció i la capacitat d'escoltar que ha de tenir el receptor envers a l'emissor. 


Així doncs, jo vaig seleccionar Pa amb tomàquet de Miquel Martí i Pol. És un poema que m’agrada molt, ja que tracta un plat molt típic de Catalunya, però sobretot perquè és un menjar que m’encanta. A més a més, vaig trobar que tenia l’estructura adequada per poder-lo memoritzar sense dificultats extremes.


PA AMB TOMÀQUET
    Déu ens dó ser catalans 
    per menjar bon pa amb tomàquet 
    amb un raig d'oli discret 
    i un pols de sal si fa falta; 
    pa de pagès si pot ser, 
    que és més saborós que els altres, 
    i tomàquet ben madur, 
    però que no ho sigui massa.


    Déu ens dó un tall de pernil 
    o llonganissa ben ampla 
    perquè acompanyin el pa 
    ben sucadet amb tomàquet; 
    pernil de bon mastegar, 
    llonganissa de la Plana, 
    que els osonencs en això 
    tenim molta nomenada.



    Déu ens dó tot el que he dit 
    i bons amics a la taula 
    per comparitr el que mengem 
    i fer petar la xerrada 
    que conversar amb els amics 
    sempre sol despertar gana 
    i el menjar, si és compartit, 
    resulta més agradable.


En la pàgina mallorcaweb, d'on he extret el poema adjuntat anteriorment, en podreu trobar altres escrits del poeta Miquel Martí i Pol.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada