Dades personals

La meva foto
Feliç de ser mestra d'Educació Infantil. Orgullosa de poder ajudar a crear la base dels més petits, regalar-los moments i experiències i mentrestant aprendre i gaudir amb ells. Actualment segueixo formant-me com a mestra, realitzant la segona titulació d'Educació Primària a la universitat Ramon Llull. M'agrada tant tibar el fil dels alumnes com el meu propi.

dissabte, 1 de desembre del 2012

Tecnologies d'Aprenentatge Col·laboratiu a l'educació (TAC)

El passat 12 de novembre, durant la setmana d'activitats extraordinàries (SAE), es va dur a terme a l'auditori de la facultat, una conferència a càrrec d'Anna Pérez. Aquesta professora d'una escola del barri del Raval va parlar sobre el paper del mestre i les TAC.

Així doncs, d'aquesta conferència m'agradaria resaltar les 10 idees més rellevants:

  1. L'alumne aprén comunicant-se, experimentant, tocant... i això es pot dur a terme més fàcilment a partir de les TAC.
  2. En una classe no s'ha de fer servir només les TAC, sinó que s'han d'anar alternant amb llibres, revistes, fitxes...
  3. Empowerment: l'alumne es sent l'amo del seu propi treball, ja que a partir de les TAC presenta el seu projecte a un públic (companys, professors, pares...). A més a més, veu el treball dels altres alumnes i per tant aquesta exposició provoca un compromís, interacció, entusiasme, participació... del nen.
  4. Les TAC fomenten i augmenten el treball en equip, per tant el sentiment de cooperació.
  5. L'aprenentatge en xarxa motiva als nens, ja que aquests poden interactuar amb alumnes d'altres escoles. Això ho duen a terme a partir d'activitats com per exemple la creació d'un conte, en el qual una escola fa la presentació, el nus l'inventa un altre col·legi i es finalitza amb el desenllaç d'uns altres alumnes.
  6. A partir d'internet se li dóna veu a l'alumnat. Aquestes milloren la creativitat, reflexionen sobre el projecte que han dut a terme, com el poden millorar, quines eines han fet servir...
  7. La Taxomia de Bloom són objectius pedagògics que es poden relacionar amb les TAC, ja que motiva als nens i per tant aquests comprenen i recoden abans.
  8. L'escola ha de passar de ser:
    • Analògica a digital: fer ús de les noves tecnologies.
    • Lligat a mòbil: fer servir recursos més innovadors i mòbils en lloc de pissarres a les quals estem acostumats.
    • Aïllats a connectats: hi ha d'haver una major relació i comunicació amb l'ajuda de pàgines web com:
      • Alexandria (mostra activitats que pots fer amb PDI)
      • Facebook
      • Xarxa docent eduCAT 2.0
      • Twitter per l'educació
    • Genèrica a personal: som persones amb un nom de referència.
    • Consumidor a creador: crear activitats a mida pels alumnes a partir del correu electrònic, eduCAT 2.0 moodle, espai PODCAST, Youtube...
    • Tancat a obert: entre els mestres han de compartir i aprendre un dels altres.
Així doncs, desprès d'aquests aspectes s'aconsegueix una millora en la comunicació, la col·laboracio, el discurs i s'aprèn a compartir.

   9. Què ens aporten les TAC? Un bon ambient de treball on els nens aprenene ja que són els protagonistes            de la seva feina.
   10. Una frase per a reflexionar "Tenim escoles amb estructura del s.XIX, professors del s.XX i alumnes        del s.XXI".

Finalment cal dir que ha estat una conferència molt interessant, ja que m'ha ajudat a veure de quines formes puc introduir les TAC a l'aula i quins avantatges tenen en l'educació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada