Dades personals

La meva foto
Feliç de ser mestra d'Educació Infantil. Orgullosa de poder ajudar a crear la base dels més petits, regalar-los moments i experiències i mentrestant aprendre i gaudir amb ells. Actualment segueixo formant-me com a mestra, realitzant la segona titulació d'Educació Primària a la universitat Ramon Llull. M'agrada tant tibar el fil dels alumnes com el meu propi.

dissabte, 20 d’octubre del 2012

Llengua i llenguatge



El passat 21 de Setembre vam treballar conceptes i diferències entre llengua i llenguatge, a partir de l'article de TUSON,J.(1984).Lingüística.Barcelona:Barcanova.

Així doncs, després de posar-ho en comú amb tota la classe, en vam extreure un petit resum:
  • La lleguna és el sistema de comunicació propi de un grup social representat per paraules i la seva combinació, es ha dir, les frases.
  • El llenguatge està present a tot arreu, fins hi tot en els somnis. Està constituit  per senyals i convinacións de aquestes ordenades i orientades a la comunicació.

Tot i això, un cop acabat de comentar aquest text, ens hi vam endinçar una mica més en el tema en qüestió. Vam treballar els elements identificatius del llenguatge i aquest com a facultat humana. Així doncs, en vam extreure que el llenguatge és molt més que un mitjà de comunicació i un conjunt de senyals i símbols. A més a més, gràcies a aquest podem fer diversitat de coses, com per exemple:
  • Organitzar l'entorn, ja que classifiquem el nostre voltant amb paraules i això ens permet expressar-nos més i millor.
  • Capacitat de representar el món, ja sigui verbalmet o oralment.
  • Conversar i dialogar interiorment, i així coneixens i expressar-nos tal com som.
  • Recollir la nostre història i la del nostre entorn. A més a més de poder elavorar la nostra pròpia, ja que estableix una connexió amb la memòria ram.
Per altra banda, pel que fa al llenguatge com a facultat humana, cal destacar uns certs punts:
  • És universal; tot ésser humà desenvolupa un conjunt d'activitats (sentiments ordre i classificació, comunicació...).
  • A partir d'una determinada edat la gent aprén un llenguatge; tenint en compte l'entorn es pot aprendre més d'una llengua.
  •  Marcar els limits dels tipus de llengües que es poden adquirir.
  • La llengua és la concressió del llenguatge, un conjunt de signes i símbols orals.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada