A GTIC
ens han fet llegir com a lectura obligatòrtia "Usos educatius dels blogs. Recursos
orientacions i experiències per a docents" de Francesc Balagué Puxan i Felipe Zayas Hernando. Un llibre
que després l'hem posat en comú entre tota la classe. Així doncs,
seguidament presentaré els punts més rellevant que n'he extret.
- Què
és un bloc?
És un
lloc web, periòdicament actualitzat que serveix per exposar i intercanviar
idees. És un aeina preparada per organitzar i emmagatzemar tota la informació. Els blocs seveixen per pensarm escriure i compartir.
Classes de blocs:
- Bloc
educatius
Més enllà
de l'aula; la principal avantatge és que ens permeten
trencar amb les limitacions d'espai i temps què ens limita l'aula.
- Bloc de centre.
- Blocs destinats a seminaris i cursos de formació en TIC per al professorat.
- Blocs de professors.
.Blogs
d'aula;
- Bloc d'aula del professor.
- Bloc de professor-alumnes.
- Bloc d'aula de l'alumne.
- Què és una web
2.0?
Nova web
basada en comunitats, on els usuaris són els creadors de continguts, on per
damuntde tot hi ha la comunicació.
- Què és un Ping?
Sistema
que s'utilitza per difondre els nostres articles.Es tracta d'enviar un avís a
directoris de blogs, on van apareixent els títols dels últims articles
publicats en la blogosfera. És una referència, s'ha d'escriure l'adreça IP i
aquesta és com si ens respongués amb una sèrie de paràmetres. Podem dir que fan
la funció al revés que els RSS.
- Utilitats d'un bloc en un centre:
- · No gastar paper, ja que és car i no respecte el medi ambient.
- · En un bloc pots guardar més coses que en un paper.
- · Millor informació de les activitats realitzades al centre. Tothom pot entrar i per tant obtenim una distribució més eficaç.
- · Ens permet establir comunicació més enllà del centre.
- · Motivació dels nens. Format diferents. Pots introduir formats multimèdia, com fotos i vídeos.
- · El bloc sempre està en bon estat, ja que no es pot arrugar.
- · En una revista no es pot interactuar.
Els professor en un bloc explica, i els alumnes
reben informació de manera que la hi ho tornen al professor amb l'informació
treballada i assimilada, sent així l'alumne l'últim responsable del seu propi
procés d'aprenentatge.
Els blocs ajuden als alumnes a ser més refelxius
ja que les publicacions es mostren obertament a la societat i no només al
professor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada